Om Anmälan för samråd

I e-tjänsten kan du anmäla en skoglig åtgärd eller verksamhet för samråd. En guide tar dig enkelt genom stegen där du anger åtgärd och beskriver hur den ska genomföras. Tjänsten kan användas från dator, mobil och surfplatta.

Frågor och svar

När ska jag anmäla samråd?

En skoglig åtgärd eller verksamhet som kan komma att väsentligt ändra naturmiljön ska anmälas för samråd till Skogsstyrelsen. Läs mer om Skogliga åtgärder som kräver samråd på länken nedan. 

Jag har skickat in en anmälan om samråd, varför ser jag den inte i ärendelistan i Mina sidor?

Från att du har skickat in din anmälan eller ansökan om avverkning kan det ta upp till 24 timmar innan du ser ärendet i Mina sidor. Kontakta Mina sidors tekniska support om du inte ser ditt ärende efter den tiden.

Jag har har inte fått någon bekräftelse, vad kan vara fel?

Om du har en digital brevlåda (till exempel Kivra) skickas bekräftelsen dit. Har du ingen digital brevlåda kommer bekräftelsen till den e-postadress du angett i ansökan/anmälan. 

Om du ska få din bekräftelse via e-post och den inte kommer fram kan du

  1. kontrollera att du angett korrekt e-postadress under dina inställningar i Mina sidor,
  2. kolla i din skräpkorg så att inte mejlet blivit kategoriserat som spam (skräppost) och därmed inte hamnat i din inkorg, 

Kontakta Mina sidors tekniska support om du inte har fått en bekräftelse inom 24 timmar.

Jag har skickat in anmälan om samråd men missade att ange en uppgift, hur kompletterar jag?

Kontakta ditt lokala distriktskontor. I dagsläget kan du inte komplettera ditt ärende i Mina sidor.

Vi är flera delägare, kan vem som helst av oss skicka in anmälan?

Ja, alla delägare kan skicka in en anmälan. Den person som skickar in ärendet blir vår kontaktperson. Alla delägare ser ärendet i Mina sidor.

  • Senast uppdaterad: 2024-01-08