Användarkonto i kundportalen
Här kan du läsa vanliga frågor och svar om användarkonton i kundportalen. Klicka på en fråga för att fälla fram och läsa svaret.
Frågor och svar
För att signera ett avtal elektroniskt och se vilka utbildningar du är anmäld till behöver du registrera ett användarkonto. Om du har ett användarkonto kan du se offerter, avtal, fakturaunderlag och få rapporter och annat leveransmaterial elektroniskt.
Du kan även anmäla dig till en utbildning i kundportalen utan att skapa ett användarkonto.
Det kostar ingenting att skapa ett användarkonto på kundportalen, men de tjänster och utbildningar som vi utför i Skogsstyrelsens uppdragsverksamhet är avgiftsbelagda. Skogsstyrelsens uppdragsverksamhet finansieras helt genom de produkter och tjänster som erbjuds till självkostnadspris.
Ja det finns en knapp för att återställa ditt lösenord när du loggar in i kundportalen.
När du har loggat in med ditt användarkonto i kundportalen kan du i menyn välja ”UV kundportalen” och där se vilka överenskommelser och affärer du har med Skogsstyrelsens uppdragsverksamhet. Där hittar du även dina anmälningar till våra utbildningar.
Under fliken ”Offerter” i kundportalen hittar du affärsförslag från oss. De utgår oftast från en förfrågan som du ställt till Skogsstyrelsens uppdragsverksamhet. Om du vill omvandla en offert till ett avtal, loggar du in för att läsa offerten. Du kan sedan signera offerten med BankId. Om du har några frågor om offerten, eller hur du ska gå tillväga kan du ställa dem via ett Chatt-fönster.
När du signerat en offert i kundportalen omvandlas den till en kundorder. Under fakturor kan du se fakturaunderlag. De verkliga fakturorna får du med post eller som e-faktura.
Om du är inloggad på ditt användarkonto i kundportalen kan du i avsnitten Uppdrag, Aktiviteter, och Tidrapporter få mer information om de arbeten som vi utför i uppdragen. Din kontaktperson kommer att meddela dig om du har information där.