Inga bekräftelser på inskickade ärenden

Nyhet - 06 mars 2019

Under perioden 11–15 mars, kommer vi att uppdatera våra ärendesystem på Skogsstyrelsen. Det innebär att du inte får några bekräftelser på de avverkningsärenden och samrådsärenden som du skickar in. Detta påverkar inte vilket datum du får börja avverka.

När systemen öppnar igen kommer du att få dina kvittomejl och bekräftelser.

Om du anmäler på blankett

  • Inkom-datum registreras som vanligt samma dag som ärendet kommer in till Skogsstyrelsen.
  • Ingen bekräftelse på att ärendet kommit in skickas ut förrän ärendet är inlagt i vårt system.

Om du anmäler via Skogsärenden för företag (Nemus) eller Mina sidor:

  • Ärenden som skickas in under perioden 11–15 mars kommer att läggas i kö. Inkom-datum gäller från det datum som ärendet skickades in till Skogsstyrelsen. Kvittomail kommer när ärendet är inläst.